Kiss Rebeka blogja

magyar-média tanárszakos hallgató értekezése

A Facebook, mint iskolai tananyag

2019. november 30. 15:21 - kiss.rebeka

A média szakpáromon belül kifejezetten kell tanítani, a közösségi oldalakat. Adott esetben be lehet hozni az internet biztonság témakörnél. Itt lehetne csoportokra bontani, úgy, hogy minden csoport nyit egy oldalt, előre megadott téma szerint, ahol pedig maguknak beosztják a szerepeket. Így például, lehetnének, zenészek, sportolók stb.  Adott esetben az is elképzelhető, hogy az egy csoportnak megadott szerepeket adunk amit fel kell osztaniuk, például, admin és troll stb. Egy másik kontroll csoportban pedig megadnánk, hogy maguknak alakítsanak ki szerepeket, és ebből vonnánk le konzekvenciát. Például a troll megjelenéséről. Ez a feladat rengeteg tapasztalatot adhat arról, hogy miért kell vigyázni az ilyen felületeken, hiszen admin például megtapasztalja, hogy milyen nehéz egy trollal elbánni. Talán a feladat még árnyalhatóbb, ha a feladatokat váltogatják, így kevesebb a személyes bevonódás esélye, valamint, mindenki minden szerepet kipróbálhat. Erről át lehetne vezetni a tananyagot az internetbiztonságra. Milyen adatot, hol érdemes megadni, mit nem szabad. Ki lehet térni arra, hogy mennyire veszélyes képeket felrakni az internetre. Összeségében egy ilyen csoportmunka után egy sokkal jobban felépített következtetésekkel teli, egy a diákok személyes tapasztalataira építő tanmenetet hozhatunk létre. Evvel a módszerrel sokkal mélyebb tudást tudunk átadni.

De evvel kapcsolatban ajánlhatunk a diákoknak olyan olvasmányokat is, melyek érzékenyítő jellegűek lehetnek, ilyen például a Kezünkben a jövőnk, amely pont a facebook, problémáit járja körbe. Ezt inkább magyar órán tudom elképzelni, egy részlet elemzésével, vagy szorgalmi feladatként.

Képtalálat a következőre: „facebook”

kép: https://www.flickr.com/photos/stockcatalog/41347883051/

komment
süti beállítások módosítása